fredag 2 april 2010

status: flytt

Kollar på Ikea.se och lägger upp på en påhittad inköpslista. Bra saker där måste jag säga och inte tokdyrt. Me like a lot. Blir till att bearbeta karln lite längre fram.
Har också skickat iväg en massa förfrågningar idag efter offerter från flyttfirmor angående just flytt och städ, så vi får se vad kalaset kommer gå loss på. Behöver säkert boka rätt så snart med.
I helgen hoppas jag att vi även kommer få till någon sorts plan för ned- respektive uppackning. Är inte jättemycket i skick för varken det ena eller andra så jag behöver tid, säg en månad ca för att organisera allt i ordning känner jag.
Ja ja. Det ordnar sig.
Nu engelsk serie. Sen sova.
Natti.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ikea har jättemycket bra saker till bra priser! Så fortsätt kolla där”. Speciellt tycker jag dom har kul och bra saker för barn och till överkomlig kostnad.
Det här med flytten – kolla firmor som hjälper till att packa både ner och upp! Dom flesta gör mycket bra jobb och man behöver inte medverka själv. Dom SKA också ha försäkringar som täcker om något går snett (KOLLA DETTA extra noga), men då brukar det vara krav att firman packar ner, flyttar och packar upp! Men är det saker man är speciellt rädd om så kan man packa det själv och transportera själv (förhoppningsvis med hjälp av kompisar eller föräldrar). Sen tycker jag du ska ta in offerter från städfirmor också, dom brukar ha så kallad flyttstädning där allt ingår. Men det har du säkert tänkt på själv.
Men om jag får tycka något, så är det bra att du har lite framförhållning, så du slipper känna någon stress inför flytten. Allt som är fixat i god tid är guld värt när det väl blir dags för flytt! Kolla in med kompisar och föräldrar också, så att du vet att ni kan få lite hjälp från olika håll.
Nu ska jag också sova! Natti! // Kramar från Maggan1

Anonym sa...

Japp Ikea är ok om man inte har så mycket stålar,tog en räntefri avbetalning på 1 år,nice och nice är den engelska serien oxå.
Ha det gott.

Rigmor sa...

Glad Påsk igen!
Ni får be om Hjälp,varken Du eller Marcus ska bära något.
Hyr ett släp så blir det inte så dyrt.Flyttfirmor tar flera tusen kr.
Be släkt och vänner om hjälp,så många som möjligt,så går det fort och lätt.
Ni,Du och Marcus ska bara vara med och tala om var sakerna ska stå.
Alla Ni känner vet att ni inte ska bära och hjälper säkert gärna till.
Kram,och lycka till.

Anonym sa...

Ha,det äggrstra bra nu i helgen !IKEAS inredare är enl. mig jäkligt bra att få till det i sovrum,kök,storarum och hall.Hursom är det ju hemtrevligare i hem där gammalt och nytt blandas dvs. ett levande hem där det finnes en själ.Det här helvita minimalistiska hemmen kan se snyggt ut men fan så tråkiga i längden.Var finns glädjen ? Var finns ungarna ? Kijan

Tigris Predikantan sa...

Glad påsk och hoppas ni får hjälp vid flytten!
:)