torsdag 1 april 2010

någon skämta mig aprilo?

Faktiskt inte. Inte än. Hoppas jag slipper. Skämta aprilo är inte så kul som det låter även om det är väldigt lätt att lura mig vart man vill. För att vara en väldigt intelligent person (japp enligt egen utsago fast med visst bevis på papper också) går jag på det mesta av bara farten. Bjuder visserligen på det oftast men ibland kan det svida lite att bli till åtlöje pga en riktig dumhet.
Idag är det alltså april. Vår. För visst är det vår nu. Varmt som bara den idag och till och med solen bjöd på lite sken mot eftermiddagen. Härligt!
Var ute och handlade mina fjädrar tidigare och de förgyller nu tillsammans med tulpanerna vi fick av Vicky (tack och puss!) hemmet på ett utomordentligt sätt. Fint är det, precis som i tanken.

Jag hade det mycket skönt på min egentid idag. Läste massa tidningar som jag aldrig annars hinner (inte tar mig tid att) läsa och dammsög, mycket långsamt och försiktigt. Det senare fick mig trots snigelfarten att få ont så det slutade med att jag senare tog en halv bricis. Lite lättare denna gången att hantera hjärtklappningen måste jag säga, men trycket började åka hiss och sjönk nog rejält för jag ramlade omkull nu på kvällen, som tur är platt fall på rygg så magen klarade sig men jag har ont på baksidan. Bebis sparkar och hjärtljuden är bra och det är det enda som betyder något och nu jag ska ta det lite försiktigare framöver och skippa slangen. Ett under faktiskt att jag lyckats hålla mig från golvet hittills och nu ska jag fortsätta göra just det.
Ingen höjdare alls faktiskt att ligga där och se stjärnor.

Ikväll kommer en brittisk deckare på TV och nästa vecka är det dags för bla Lady och Lufsen-spagetti med kalvfrikadeller, chevrefylld lövbiff och varm sallad med gräslöksmarinerade bönor och keso. En mycket bra vecka som väntar med andra ord.

Kram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också väldigt lättlurad, men faktiskt tror jag inte någon har lurat mig heller idag, inte hittills i alla fall och dagen är ju snart slut!
Ja, nu ÄR det vår! Underbart! Kul att du handlat lite fjädrar som ihop med dina tulpaner pryder hos er! Det är så lite som behövs för att piffa upp tillvaron.
Bra att du hade skön egentid. Mindre bra att du började dammsuga med ont som resultat, i sin tur resulterande i bricis, och i sin tur orsakade blodtrycksfall så att du ramlade. Hörru – låt nu dammsugaren vara ifred! Och när du absolut måste, så vänta tills Marcus är hemma så ni kan hjälpas åt. Och när du tagit bricanyl, sätt dig och luta dig tillbaka alternativt lägg dig en stund. Det är ingen större hit att ramla på golvet, även om du landar på ryggen. Men låter betryggande att bebis sparkar och hjärtljuden är bra! Men Jonna, var rädd om dig.
Och så ser jag att du redan är på G med nästa veckas matidéer! Ser fram mot att höra mer om det. //Kram från Maggan1

Jen sa...

You know what irritates me, Jonna ? That there are medicines out there against early contractions that do not have any side effects like hjärtklappningar and such, but since they are more expensive the doctors do not write out a recept for them. It makes me angry. We women have to suffer just because something is too expensive. I bet if the doctors themselves would have to experience those biverkningar then they would be very quick to give themselves better medicines not matter what the costs. Gah. Just makes me angry.