torsdag 29 april 2010

mellanlandning

Bor på hotell i natt och imorgon natt med verkar det som. Lägenheten är målad men det ska torka ordentligt så då känns det bättre att vara på ett annat ställe. Milo är dessutom dålig än och det finns inte tid att plocka och greja fram sängkläder, sladdar och annat för att få en lite "drägligare" tillvaro där så då känns det bäst att stanna där vi är.
Flyttlasset gick imorse som planerat. Herregud så de bar och grejade, proffsen. Skönt verkligen. Sen var det kanske inte sådär superbra packat av oss då vi gick back en dag mot planeringen, men killarna hjälpte och fixade och i princip allt är nu där det ska. Fast i lådor. Och det är ju då nästa jobb börjar. Får se när vi tar tag i det.
Det blev en tur till sjukhuset idag med mitt i allt. Milos feber gick upp och när det hade passerat 40 sträcket och han verkade så matt och eländig var det bara att åka in. Virus, som tur är, både en förkylningsvariant och så magen. Han har inte kräkts på ett dygn men fortfarande rinner det ur andra änden om något annat än ren vätska slinker ner. Att febern gått upp idag är antagligen för att det andra viruset har satt in. Så synd om honom. Det är verkligen hemskt att se sitt barn må dåligt om så "bara" av en enkel förkylning. Hoppas det snart går över och att vi får ordning på nya stället som ska bli vårt hem (mycket snyggt är det iaf nu) snarast med. Vill aldrig mer se kartonger i hela mitt liv. Så trött är jag på dom.
God natt och sov gott. Efter en dryg timmes sömn förra natten lär jag göra det om det bara går.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla trist att Milo har blev så dålig mitt i flytten! Men skönt att det ”bara” är virus enl den medicinska vetenskapen på sjukhuset! Jag tror nog du fått rådet redan, men skriver ändå, det viktigaste är vätska i Milos situation, mat är inte lika viktigt. Åh, vad jag tycker synd om om honom och om er förstås! Det hade väl räckt med flytten.
Skönt att ni kan bo på hotell iaf, och stanna ni där en natt till. Kartongerna står där dom står och väntar snällt. Tids nog kan ni ta tag i dom! Milo är viktigast i steg 1, sen kommer allt det andra i steg 2 resp steg 3. Tänk sen vad skönt när kartong efter kartong försvinner och grejorna hamnar på sin nya rätta plats!
Hoppas nu att ni alla tre plus katterna kan sova skönt på hotellet och att ni vaknar till en lite friskare och lugnare dag i morgon. Synd att det är dryga 25 mil till Nkpg, för annars hade jag kunnat tänka mig att erbjuda min hjälp i någon form.
Jättevarma kramar till er från Maggan1

Anonym sa...

Hej Jonna,

Det måste kännas fruktansvärt jobbigt att vara mitt i en flytt och dessutom bo på hotell när Milo är så sjuk. Jag kan bara tänka mig. Är själv mor till en kille på 16 månader som hade 5 friska dagar på en hel månad för ett tag sedan. Två kräksjukor och en förkylning med öroninflammation som följd. Även om de små klarar mycket och verkar pigga många gånger när de är sjuka så är de klart påverkade av detta. Det var fruktansvärt att se hur trött och hängig han var. Och vi var i alla fall hemma... Hoppas att ni blir friska snart och att flytten går bra. Låt det ta tid med uppackningen - även om det känns skönt att saker och ting är på plats så är det viktigare att ni mår bra.
Kramar, Jenny

Anna-K sa...

Tråkigt att lillkillen är sjuk. Inget som man planerar in just i en flytt.Hoppas ni så fort som möjligt kan kan komma igång - o att Milo tillfrisknar.Var rädd om dej så gott det går.