torsdag 8 april 2010

vackraste pojken





Han var väldigt nyvaken igår när jag envisades med att åter fota honom så därav de lite allvarliga minerna, men vad fin han är våran älskling!
Pikétröjan i rött är ny och köpt på p o p. Väldigt dyrt där allting men vissa saker bara måste man ju ha, och den här tröjan var så mycket Milo. Snygga byxorna var en present från farfar och är lite långa än men viker man sådär kommer ju de röda fram och matchar än bättre till det andra röda.
Det gick bra hos BM idag. Skönt att prata om oron även om hon inte riktigt kan lugna mig. Men hon tyckte det kändes normalt på magen o trodde att det finns precis lagom med vatten. Och alla urinproven har ju varit negativa och nytt ska jag lämna på tisdag (glömde dagens kiss i kylen) så det lugnade nog ändå lite. Mitt blodvärde är bra fortfarande så jag slipper järntabletter och då mina tarmar strejkar fullständigt som det är känns det kanon. Blodtrycket är lågt som vanligt och därför antagligen svimmade jag ju häromdagen, får försöka akta mig och vara mer varsam. Fick förresten nålar i öronen mot foglossningen med och ska få mer nästa vecka. Spännande att se när man märker skilnad, för det ska jag göra.
Marcus är hemma nu med och det är kul!
Ska strax bädda åt mig i soffan, vilket kanske inte är det roligaste men jag måste nu se till att jag slipper onödig stress och det gör jag bäst framför TV:n.
God natt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar fin liten kille. Snygg tröja och snygga byxor! Han är för söt eran älskade Milo. Tack för att vi fick se dom fina bilderna!
Skönt att det gick bra hos BM idag och att du fick prata lite om din oro och att hon tyckte det såg helt ok ut. Positivt också att alla urinprov varit negativa. Får ju ta med dig ett nytt på tisdag. Det är ju skönt så länge du slipper järntabletterna med tanke på tarmstrejken. Sen får du ju tänka på ditt låga blodtryck och försöka ta det lugnt och resa dig sakta och försiktigt, så du inte dimper i golvet pga blodtrycksfall. Spännande med nålar mot foglossningsbesvären, får höra mer sen när du märkt av skillnaden, för det tar väl några behandlingar innan du märker av effekten eller?
Hoppas du kan slappna av och sova nu framför TV:n! Du behöver det. Skönt för dig att Marcus är hemma igen och du får hälsa honom så gott, och jag hoppas hans reuma-skov har gett med sig för lång tid framåt!
Kram till er alla tre (fyra) från Maggan1!

Nina sa...

Han e så fin Milo! Ja tietysti mammakin!

åsa sa...

Vilka fina bilder på er lille prins och jag måste säga Jonna..du är så fin, tycker att du ser ut som en liten glad ekorre med dina vackra ögon och jag håller tummarna att det inte ska bli nå´t strul med graviditeten..
Ha dé!/Kram

Anonym sa...

Så fina ni är båda två:)
Och som jag gillar detta med att du skiter i normerna (enl. många iaf) att killar inte ska ha rött eller rosa!!! Milo passar ju så himla bra i rött. Tuffa jeans med hängslen har han oxå:)
Blev så glad när jag såg att Marcus ska vårtala här i stan. Har bara varit EN gång o lyssnat på vårtalet under alla dessa år men tänker gå o frysa där i år.
Idag ser vädret väldigt grått ut.. men gårdagens väder kan vi iaf inte klaga på, 14-15 grader var inte fy skam:)
Önskar er alla (fyra!) EN RIKTIGT GOD HELG. Ta väl hand om varann:)

Kramar / Tuvstarr

Jo tjena sa...

Vilken sötnos han är =)

Anonym sa...

Gullebarnet snart storbror. SÖT! Allting klär en "skönhet".
Kan inte avgöra vem han är mest lik.Han skulle kunna ha på sig vad som helst o vara fin.Så är det med riktiga skönheter. Hade lågt blodtryck tidigare dansade runt lite hur som helst, obehagligt . Men blodsockerfall är lik obehagligt så det gäller att hålla balans i kroppen.(blir urgrinig o blek vid blodsockerfall).O länsar godishyllan. Ät ofta sa läkaren o lite. Bra att alla prover är bra.
Marcus får nu hålla ställningarna och ta hand om hushållet o Milo-go o dig .O och att han får vara någorlunda kurant . MÅste du vila liggande har du väl Tv nära? Aldrig jag skulle ta akupunktur hatar nålar .
Blir nog bra av att SE en nål placeboeffekten. Annars tål jag det mesta. Krama MILO-go . Kram

Anonym sa...

..men lille gubben då! Sjukt söt som vanligt prins Milo, och jag håller med om att PoP har lite dyra kläder men ibland måste man ju bara få köpa även där!:-)

Lågt blodtryck är ju faktiskt bortsett från yrseln rätt bra i längden. Wow, nu står det 135 dagar kvar helt plötsligt på "följa bebbens utveckling".
Vet hur det känns att ligga i soffan som gravid. Fick också göra det med bebbe nr 3, och natt tv:n blev min kompis!:)

Ha en fin fredag! ♥
Kramar
/Madeleine

Anna-K sa...

Fina bilder - ni är så söta mor o son!
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Hejsan
Har följt din blogg en tag och håller verkligen tummarna för dig och din familj. Har läst om dina besvär med ångest oro, stress och lågt blodtryck. Alla dessa besvär kan behandlas med öronakupunktur. Det är jätte effektivt och man upplever nästa omedelbart skillnad. Dessutom inga biverkningar,vilket ju är bra. Fråga din BM om hon inte kan sätta fler punkter när hon ändå håller på. Det finns också en speciell punktpenna som man trycker mot örats punkter och finns det en obalans så lyser en liten lampa, och då vet man vad man ska behandla.
Ha det gott och lycka till.

Annelie sa...

Kiwi och torkade aprikoser gör underverk för tarmarna till dagen efter. Bara ett tips :-)