tisdag 8 juni 2010

bio




Igår var vi på bio. Såg Street Dance 3D. Kan väl utan överdrift konstatera att vi höjde medelåldern rätt rejält på publiken, men vadå. Dans är kul, tycker jag och Marcus var en gentleman och lät mig ha sista ordet om det.
Det vara premiärvisning så förutom film bjöds vi på ett riktgt nummer innan av världsmästarna i just street dance (om jag inte missförstod allting). Mycket duktiga var de i alla fall, ungdomarna och det var inte bara jag som diggade, Plutt var rejält med på noterna och buffade järnet hela kvällen.
Filmen var, ja, vad var den? Mycket bra dans innehöll den åtminstone. Annars extremt typiskt, absolut inte överraskande och väldigt förutsägbar. Men visst, välgjord och välkoreograferad. Så det var kul att se och 3D är ju 3D.
Träffade efteråt Marcus forna danspartner fina Helena, hennes Tobias samt Cecilia och Jonte från Lets Dance och söta Molly, vilket också var roligt. Kände mig otroligt rund och klumpig i mitt haltande tillstånd bland alla danskroppar och moves under kvällen men det bjuder jag på. Hellre en stor än många små säger jag till alla med magrutor. He he.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att gå på premiärvisning av ännu en film! Street Dance är väl inte min favorit precis, men visst är de flesta duktiga. Förstår på dig att både filmen och uppträdandet bjöd på bra dans. Och vad kul att träffa Helena, Tobias etc! Jag gillar båda dom, dom verkar så äkta och "fina" (hittar inget bättre ord just nu).
Även om du kände dig klumpig och haltande, så är du den absolut finaste av dom allihop, du har något som dom inte har - en liten Plutt som snart ska titta ut! Och den lille/lilla är mer värd än allt annat! Så var stolt över din stora magruta!
Natti! //Maggan1
PS Jag gillar också popcorn, men det var länge sen sist, får köpa ett par påsar och stilla begäret som plötsligt uppstod.

Mandisen sa...

Hahaha, hellre en stor... Den var bra och mycket användbar!
Fin du är i håret förresten! Och fina magen.
Kram på dig!

Gråa musen sa...

Alltid kul att komma ut lite på galej. Du är ursnygg i håret. Undrar på att Milo är söt när ni är så stiliga både du och Marcus
:-)