torsdag 3 juni 2010

födelsedag

Hipp hipp hurra, idag är det min dag!
Fyller år. Massor av sådana. Skulle inte få plats med alla ljusen på en normalstor tårta ens. Fast tårta? Överskattat, när det finns så mycket glass och annat gott att välja mellan. Tårta kan jag fixa nästa år. Ja vi säger så, nästa gång det vankas år blir det tårta och du är bjuden!
Jag fick det jag önskade mig i alla fall -fint väder. Inte helt illa alls. Riktigt gott faktiskt. Även om jag nu är inne så har det varit underbart att äta lunch och efterföljande fika och massa glass i solen. Börjar bli rejält fräknig nu. Fast i min ålder skulle nog någon kunna kalla det för pigmentförändringar...
Ikväll ska jag och Marcus ut och äta middag. Skoj.
Kram och grattis alltså. Till mig. Och till er andra som också har äran att fylla år denna den bästa av dagar.

24 kommentarer:

Anonym sa...

Jättestor grattiskram till dig!
Härligt att du haft en bra dag hittills. Ha det bra ikväll också! Och som sagt GRATTIS GRATTIS!
//Maggan1

nollgradig sa...

hurrahurrahurrahurra för dig!

Anonym sa...

Grattar dig en gång till för säkerhets skull:-)
Laktosintolerant som jag är så går tårta bort för egen del men det finns ju annat gott att smaska på. Mysigt att du och "maken" ska ut på middag ikväll. Sånt är oftast tusen gånger bättre än tårta(fast det ena behöver ju inte utesluta det andra)!
Såg just att det stod
"80" dagar kvar under bebben. Men skrev jag inte nyss att det var 160;) Hjälp vad fort det har gått...
Fatta! Om 80 dagar har ni ytterligare ett barn att pussa, krama, gosa på! Wonderful!

Kram & Grattis!!!!
/Madeleine

Helene sa...

Grattis på födelsedagen Jonna! Jag har också ätit glass idag, mycket gott! Borde äta glass oftare! :-)

Sara sa...

Grattis på födelsedagen =)

Själv så har jag också födelsedag idag. The big 28 =)

Ingela sa...

Stort grattis till dig!!!!
Kramar!

Anonym sa...

Grattis!!!

Stora kramar Tess W!

Anonym sa...

GRATTIS hoppas Marcus köpt något riktigt FINT och dyrbart inte praktiskt! Kramar från oss!

Anonym sa...

Då får man utbringa ett STORT GRATTIS! Må din dag bli underbar:)

/Malmöit

Birgitta+Nyfikne Herrn sa...

Än en gång GRATTIS! Vädret kan väl inte vara bättre! Ha nu en skön kväll med Marcus.
Kramar till er alla tre!

Anonym sa...

Grattis så jättemycket och hoppas att ni får en skön middag ute!
/mickis

Anonym sa...

Stort Grattis till dig.
Hoppas du får en fin dag med din familj och vänner.

Grattis igen.

Chatrine i Norrköping

sachikoblog.com sa...

Grattis på 34-årsdagen! Hurra hurra hurra hurra!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen,hoppas du får en trevlig kväll.9

Öländskan sa...

Kram och stort GRATTIS.

Emma i Lkpg sa...

Grattis! Hoppas du fick en härlig dag!

Thepas sa...

Grattis på födelsedagen!

Gråa musen sa...

Åh. Jätte GRATTIS. Hoppas att ni fick en jättefin middag och framförallt att du mår bra i natt. Pigmentförändringar? Inte då. Så länge de är små och söta är det alltid solskensfräknar. Kram. HIPP HIPP HIPP HURRA

Unknown sa...

Grattis på din dag!!!

Emmama sa...

Stort grattis Jonna! :)

Anna sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du haft en fin dag!

Jag kom precis på vad du ska bli. Du ska börja översätta finska böcker till svenska och svenska böcker till finska. Översättare helt enkelt. Sen så kan du även jobba som röst i animerade filmer, på svenska och finska. Sen skulle du även kunna börja med dockteater eller något annat lite småtokigt. Det blir väl bra?! :)

Ditte sa...

Åh, grattis i efterskott! Hoppas det blev en härlig dag.

Anonym sa...

Grattis från mig med./Karin

ullrika sa...

gratulationer i massor, om än lite sent! eller tidigt kanske, om vi väljer att se det på det viset :)

länge sen jag var inne och läste hos dig nu så jag har mycket att ta igen. det är inte långt kvar tills lillebror/syster nu iaf!! oj så spännande!