måndag 21 juni 2010

två noll

Ja ni hör ju. Jag är smittad av någon lättare variant av fotbollsfeber vilket ger tydliga symptom i form av blogginlägg som osar av just det -fotboll.
Spanien-Honduras alltså, och det blev bara två mål. Bara. Hade oddsat 4-0 och det bidde det inte. Bajs i all sin enkelhet.
Oh. Ni skulle se himlen jag precis upptäckte utanför. Helt fantastiskt vacker. Lilacerise på det bästa av sätt.
Ska försöka fota.
Nej. Gick inte. Typiskt. Ja ja, ni får lite på mig. Det är mycket vackert att titta på.
Marcus laddar för nattsudd i köket och jag för säng. Milo ligger redan i våran men ska snart bäras in i eget rum. Tog idag bort ena långsidan på hans säng så att killen ska själv kunna kliva i och ur så det blir spännande att se om han kommer till oss när han vaknar eller om vi får hämta honom. Det blev en succé iaf när han upptäckte potentialen som sängen plötsligt fick, hoppas bara han kan finna ro där från start inför nätterna, det är det som är lite av tanken till efter sommaren då allt förhoppningsvis gått bra och också lilleplutt är hos oss. Vi får se.
Nu paapaamaan (typ sova).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har helt plötsligt fått en äkta hälft som börjat intressera sig för fotboll. Barnen är hur entusiastiska som helst. Så här diskuteras fotboll och resultat för fullt nu. Ja, det blev bara 2 mål, det var ju synd för din del.
Det här med fina himlar är något jag gillar, synd att det inte gick att fota, men det är svårt att få till det vet jag av erfarenhet. Jag brukar stå och titta och bara njuta när jag ser en vacker himmel.
Ska bli spännnande att höra hur det gått för Milo och nya sängkonstruktionen, om han kommer själv när och om han vaknar eller ni måste hämta. Det är ett stort steg för både er och honom.
Nu ska jag också ta och sova en stund. Har tyvärr inte hunnit kolla på Marcus nattsudderi ikväll, men får väl ta till reprisen i morgon istället.
Sov så gott hela familjen!
Kramar från Maggan1

Anonym sa...

hej Lilla Milo kommer att gå på egen upptäcktsfärd medan ni sover, men bra han kan komma ur sängen själv. Detta är ett "problem" för alla föräldrar men de brukar ha en inbyggd väckarklocka , o vaknar vid minsta ovanliga ljud från barnet. Han kommer inte att gilla helt om lilleplutt tar hans plats sen. (har lillasyster 1 år yngre). Detta är en svår balans . Somnade till fotbollen igår kväll framför TV-n. i sköna fåtöljen. Men lite fotbollsvila och ut i solen igen så ordnar det sig. Nu börjar allvaret i fotboll.
Tror jag skall spela på oddset, men vi får se. Har mina goa djur att se till o halt ännu. Ont krut du vet...Skall in till staden och köpa mig något snyggt, men ogillar shopping ingen vill egentligen vara smakråd , när det kommer till kritan går jag. Oftast. Men nu är det presentdags och det är roligt! Fina bilder på Milo som klär i allt.SÖT!

Nynna sa...

Har av någon outgrundlig anledning - förmodligen min dotters konfirmationsbestyr (27/6) helt lyckats förtränga VM den här gången... Känns konstigt. Jag som tycker så mycket om att skrika i tevesoffan...