fredag 16 januari 2009

får skylla mig själv

Jag är så där charmigt korkad ibland. Bland annat då jag i ren frustration straffar dumma tarmarna med kaffe och blåbärspaj för att sedan på grund av det själv ligga och kvida i soffan för att jag fått ännu ondare i magen.
Hur dum får man liksom bli?
Det är dubbelt svårt just nu, för visst skulle det säkert kännas bättre med t ex bara soppa eller buljong men jag har inte så mycket roligt just nu och att jag inte ens ska få äta något gott känns grymmare än det grymma. Inte för att jag äter så dåligt egentligen när jag väl får välja. Mackor, vatten och yogurt är mina laster, förutom gott på cafeér och där kan det ju iofs slinka ner lite dumheter...

Jag sitter just nu med min TENS-apparat i röven.
Eller nej, det där lät fel.
Apparaten är inte i någonstans, men de fyra plattorna är snyggt placerade på skinkorna och över ryggslutet. Tyvärr kan inte denna smärtlindring användas till framsidan, men det är ju bra att något ont kan trollas bort så nu känns det inte så mycket i svanskotan i alla fall. Ska faktiskt prata med min läkare på onsdag om det inte finns något mer än alvedon jag kan ta, för det är inte hippt som det är just nu och värre ska det ju tydligen bli... Tre veckor kan gå snabbt, men väldigt långsamt också.


Läser att lille Adolf Hitler och hans syskon blivit omhändertagna av socialen. Säkert bra så. Hade varit bra av andra anledningar om någon hade omhändertagit hans namne i slutet av förrförra seklet....

8 kommentarer:

Anonym sa...

testa dimetikon! receptfritt på apoteket! jag har IBS och det hälper tarmarna att hålla igång! Finns även någonsorts pulver man kan hälla i tex yoggi eller vad som nu passar. Finns också på apoteket.kommer tyvärr inte ihåg vad de heter,men de ska hjälpa till med att hålla tarmarna igång.de på apoteket vet säkert! dricker även yoggishot varje morgon! valio gefilus max!

//Jo

Anonym sa...

Panodil är ju snällare för magen och finns som 1grams tabletter. lindrar snabbt och bra och ingen fara när man är gravid. Kolla med din läkare om du inte kan få det.

Anonym sa...

Ont är inget kul alls! Jag frågade MVC-läkaren sist och då fick jag dexofen utskrivet. Starkare än panodil och alvedon men A-klassat och ingen fara för gravida. Det kanske kan vara något? /Dalton

Anonym sa...

Vill önska dig/er stort lycka till med graviditeten!!! Hoppas allt går din/er väg!
Massa kramar/Jennie

Anonym sa...

Ååå, inte långt kvar tills den lille är beräknat :) Vad spännande. Hoppas att allt går bra!
Fick själv en liten pojke för 3 månader sen :)

Kram

FamStein sa...

Hejsan har börjat följa din blogg lite är själv gravid med BF i mars. Jag har fått Dexofen av min läkare för svåra foglossnngssmärtor (pga av det går jag med kryckor). Kanske kunde vara något för dig?! Lycka till med allt!

Åsa sa...

Vilken urfin putmage du har! Skickar kramar och önskningar om att du ska snusa bebis om några veckor

Anonym sa...

hej jonna! akupunktur brukar man ju få (om man vill) vid förlossningen o de flesta bm kan sätta detta. hör med din om hon kan o om det är lämpligt. lycka till!