söndag 18 januari 2009

inte jättemycket kvar nu

Söndag är det visst igen och vi är en bra bit in i den. Ja om man envisas med förnekelse.
Har börjat sakna Marcus nu. Men det är kärlek att sakna ibland, så jag gör det gärna.
Har duschat, fixat mig klar, ätit kakor och konstaterat att det ena av mina två par mammabyxor jag använder numera är för små. Känns inte riktigt bra, framförallt för tunna plånboken, att nu drygt veckor innan snitt köpa ett nytt par så jag har satt dom på uttänjning. Hoppas det hjälper.

....................................................

Fick precis veta att min planerade tur ut och fika inte blir av. Kompis sjuk sedan i fredags.
Bajs.
Såklart mest för henne, blä för sjukdom, men jag hade ju i mitt småtjuriga sinne gärna velat veta om denna eventualitet lite tidigare så jag inte hade hängt upp hela min patetiska tillvaro på detta. Har ju duschat och kletat smink i fejan. Långsöndag just nu ännu längre, men jag ser iaf fin ut, typ.
Måste få handlat ett par grejs från konsum och apo med.
Dubbelbajs.
Ja ja, det är ingen kris. Har massa mat så det är inte så att jag kommer dö och det finns andra vänner runt ett par hörn. Har lagt ut ett par krokar så vi får se om någon nappar.
Hemsk jag är i min egobubbla just nu, men det hade inte slagit mig att även andra kan backa ur av vilka anldningar som helst. Det är nog därför jag egentligen inte gillar planer och ska framver också avstå från att göra några.

Bara allt går enligt bästa och finaste planen den 5: e februari...

Nu ska jag ta några kakor till, lägga mig i soffan och kanske stanna där.

6 kommentarer:

ingy sa...

vad tiden går fort, helt galet! ;)

bli soffläge och mums för min del också. hör av dig om du vill ha film. ;)

kram i

Anonym sa...

Så trist att du inte fick komma ut! Jag kan tipsa om ett hemmanöje - ett litet roligt program att ladda ner till datorn:

http://www.poladroid.net/download.html

Man "drar" bilder från datorn och "släpper" dem på den lilla kameran som dyker upp när man öppnar programmet, så gör den en polaroidliknande kopia på dem. Fånigt men lite roligt ändå. Färgglada bilder blir bäst!

Anonym sa...

hej!
jag tycker att du ska svara på lite läsar-frågor nu, det är ganska många som ställt intressanta frågor i kommentatorsfälten, b.la jag själv;)

Katarina

Anonym sa...

Ibland måste man få vara lite hemsk och ego, annars skulle man inte orka vara glad och positiv andra dagar =)

Hälsa gärna Marcus nångång att hans blogg är jättebra, och jag gillar det han skrev om Blondinbella idag! Skönt att någon talar om hur vrickad mediaklimatet är ibland.

Anonym sa...

Synd att du inte fick komma ut!

Själv så var jag 5 timmar utan el idag... man märker hur el-beroende man är då! Kika gärna på bloggen och se vad vi hittade på då!

ingy sa...

ah, tack för tipset! :) det ska jag kolla in, program som gör gratis jobb åt en är bra. ;)