fredag 9 januari 2009

fredagkväll

Semiligger med en hårt hickande Mini i magen och försöker smälta Lisas supergoda tacopaj som i alldeles för stor mängd åkte ner i magen för nån timme sen. Men vad gott det var! Har lyckats rätt bra med att hålla mig borta från starkare kryddor sista tiden eftersom jag vet vad de gör med mig och tarmarna, men idag tog jag dispens och mumsade i mig bäst jag kunde och orkade. Blir till att skåla i samarin innan läggdags, fast det gör jag så gärna efter den middagen!

Det blev ingen rullning idag. Gick inte. Det känns i bäcken och underliv som om jag suttit på en jätte till häst i flera dygn, nästan veckor, så sitta har inte funkat alls denna dag. Ville såklart och tänkte mycket på det, men lät det stanna vid tankarna. Kanske att jag pallar imorgon istället och då blir det rulla av. Lite lagom mycket.
Jag har ett projekt för helgen. Att köpa och sedan packa en BB-väska. Åtminstone vad gäller min del i den. Lika bra att göra det nu, för vem vet, festen kan ju bli tidigarelagd. Vi siktar givetvis på den femte, men ifall...

Terminator II kommer på fyran nu. En väldigt bra film och ännu bättre som uppföljare. Det finns inte många som är där framme och tävlar om kvalitén med ettorna, men detta är definivt en av de.

I samma anda kan ni också se detta. Lite kul på kvällskvisten :-D

God natt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag kommer ihåg hur Zack hela tiden hickade i min mage! Han har hickat ganska mycket utanför magen också :)

Anonym sa...

Hej

Lycka till med lilla mirkalet i magen och ta hand om dig. Vila så mycket som du behöver. Hälsa Marcus att det var ett toppen program i kväll( Karlavagnen- Jag gillar hans tolkningar). Min kvällspromenad gick som en dans när jag lyssnade på programmet, fast det var jätte halt. Marcus har en förmåga att lyssna.
Trevlig helg önskar Mamma Mia
www.undermiastrappa.blogg.se

Anonym sa...

Hej, tänkte bara säga hej och lycka till med bebisen. Har precis hittat din blogg och jag fastnade med en gång. Var det den 5 februari det var tänkt att bli bebis? Min allra allra bästa vän och min kära sambo är födda den dagen. I år ska jag inte bara fira dom utan jag ska skänka er en tanke och hålla tummarna för er. Om inte festen blir tidigarelagd då förstås. Jag får helt enkelt hålla tummarna lite då och då ;) Ha en fin dag.