tisdag 4 mars 2008

gäsp

Ännu en stressig dag är snart passerad. Får smått panik när det börjar vankas kväll och tiden sakta rinner ut, för just då kommer jag på massor med saker jag bara borde ha gjort. Nu är det en hög med jobb som hånflinar åt mig i tanken, men istället sätter jag mig och bloggar. Ja ja, det är fotbollskväll hos oss ikväll (igen) så TVn är ändå upptagen, alltså kan jag mycket väl jobba ännu lite senare.
Appropå TV. Imorgon ska jag sitta på soffa i direktsänd lokal sådan. Är jättenervös. Inga problem, lätt som en plätt, säger min guru Marcus. Men hur enkelt är det inte för honom att så säga? Han kan det där och är jättebra på det. Det är ju ingen debatt direkt som jag käfta i utan lugnt svara på frågor och prata om vår arrangörförening och de föreställningar vi har på gång under våren. Piece of cake för en rutinerad Mackan B men för fega finnjonna är det en pärs utan dess like. Fast det går säkert bra. Mycket puder innan bara så inga nervösa pärlor av svett syns, för det vill vi ju inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

När och var blir tv-sändningen i morgon? kanal lokal i norrköping?
i sådana fall ska jag definitivt lyssna!
kram!