söndag 9 mars 2008

sista gången

Jaa. Vad ska man säga. Nästan lite synd om henne är det ju. Fast bara nästan. Carola gör slut med schlager. För ett tag. Och tårarna sprutar. Ur henne. Jag gråter inte, känns inte särskilt sorgligt alls. Det finns väl annat än melodifestival, Carola?!
Har man en gång vunnit hela skiten förstår jag inte varför man vill försöka göra det igen. Vad kan gå bättre liksom? Risken är överhängande att det går sämre så varför inte sluta på topp helt enkelt?
En andra vinst och det bästa som kan hända är att man blir Johnny Logan och åka europa runt och köra sina två 20 år gamla hits. Vet inte om det är så mycket att sträva efter egentligen...

1 kommentar:

Elin i Björken sa...

Ja, men hon lyckades ändå att ge mig dåligt samvete för att jag taktikröstade på Nordman.

Men efter finalen i Globen är det slut för min del. Eurovision har spårat ur enligt min smak.