tisdag 3 juni 2008

idag är den dagen

Sovit som en kratta. Eller är det så man skriver? Blir inte klok på svenska ordspråk och uttryck. I alla fall sov jag uselt. För varmt i sovrummet samtidigt som hjärnan gick på högvarv och jag drömde det ena och det andra som jag hela tiden vaknade upp ur. Sedan började magen värka. Ont som bara den har det gjort. Vet inte riktigt vilken del, finns så mycket därinne just nu som potentiellt kan köra ihop sig.
Idag ska vi alltså till Linköping. Kanske för sista gången för den här gången och för alltid om man har riktig tur. Ingen därifrån har ringt ännu så nu vågar jag på riktigt tro att det finns ett miniembryo som väntar på oss. Tänk vad stort! Om det hela vill sig väl och vi nästa år får en efterlängtad bebis så är det idag vi hämtar hem henne eller honom. Undrar vilket det är, vår lilla bebisbörjan? En pojke eller en flicka? Jag bir yr av tankarna. Helt gråtfärdig. Glad och livräddd. Jag kan vara gravid om några veckor! Och om det går bra får jag om några månader känna de där underbara sparkarna i magen igen. Som jag har längtat. Jag ska ligga i min going-up-going-down säng och göra just det, go-up-go-down -åka karusell med min bebis. Vi ska läsa böcker och se tokmycket film. Kanske ta upp broderandet igen o skriva oväsentligheter i bloggen. Vi ska ha så roligt bebis och jag!
Om allt går bra, först idag.
Och så sen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till idag!

nylsa sa...

Lycka till idag, hoppas allt kommer gå lysande!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och stort lycka till med inflytten i magen idag! KRAAM

Anonym sa...

LYCKA TILL! OH jag ryser i hela kroppen av förväntan, känns som att det är jag som väntar på det glada beskedet.
Jag hoppas verkligen att allt går bra för er. Ni har varit ett stöd för mig och min man när vi förlorade vår son.

Kram
AJ

Anonym sa...

Åh, jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för er - HELA vägen fram! Allt gott till er!

Anonym sa...

Lycka till idag vännen min !!

KRAM

Anonym sa...

Lycka till som sagt, och Grattis på både födelsedag och... ja vad kan man kalla det... befruktelsedag? ;)
Vi ser fram mot en sängliggande Jonna som underhåller och berör oss med sin blogg, det känns priveligerat.
Alla tummar hålles.

Madde (maddepladder) sa...

Lycka till och grattis på födelsedagen! Hoppas på att du får den finaste födelsedagspresenten du kan önska idag... :-)

ingy sa...

Jag hoppas så mycket att jag nästan spricker!

Anonym sa...

Lycka till vännen, hoppas lilltuss vill stanna kvar och boa in sig ordentligt hos dig/er

Anonym sa...

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!!

Anonym sa...

Jag har en stark känsla av att detta kommer gå hur bra som helst och att mars 2009 kommer innebära bebis