tisdag 30 december 2008

alles gut!

Hemma och pustar (sen en tid) efter långt besök hos läkare. Det är som efter en lättare lobotomi man ligger och begrundar i backspegeln det som sas . Känner mig trött, stum och omtumlad. Väldigt glad med, givetvis, men mest helt slut.
Mini ligger i säte med huvudet upp så när jag på sistone klappat min bebis på rumpan har jag klappat lilla huvudet istället.
H*n växer på i enlighet med sin egen kurva som dock ligger lite under snittet. Minus 9 % idag. Inget oroande men vi ska ändå kolla igen om 3 veckor. Flödet var bra och allt annat likaså, så vi väljer gamle polaren tillit just nu.
Vi fick ett datum för snitt också. Känns helt overkligt, men så fort vi hunnit smälta det lite ska jag berätta för er. Läkaren trodde chanserna var goda att vi skulle gå hela vägen dit eftersom dagens tappkontroll visade ett så gott som o f ö r ä n d r a t läge. Tänk, all smärta till trots är alltså min forna fiende tappen ytterligare en bästis att krama om. Det jätteonda som på sistone besökt mig kommer antagligen från cerklaget som sliter därinne och ondare kommer det göra. Får försöka stålsätta mig och samtidigt komma ihåg att hittills har det onda inte mer än känts. Det har inte gjort någon skada och just så vill vi ha det.

Tack för tummar och lyckönskningar idag. En trygg dimma har omslutit oss och jag kan inte annat än tro att det är ni!

32 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad underbart, ännu en oförändrad framgång. :-)
/K

Anonym sa...

Fantastiskt! Då kommer den efterlängtade snart! Kram och grattis.

Anonym sa...

Åh så skönt!

Gott slut och ett Starkt nytt år önskar jag Er!

:-D

Anonym sa...

GRATTIS! Vilka härliga nyheter så här på sluttampen. Både av året och av graviditeten :-) Det bådar gott inför 2009!

Jag har varit här och läst länge men aldrig kommenterat. Nu bidde det ändring på det. Det är så spännande att följa er, tack för att ni delar med er!

Gott slut men framför allt GOTT NYTT ÅR!!
/Malena

Anonym sa...

Har följt dig, flera gånger om dagen, i ett år nu... Det här känns OVERKLIGT bra, jag blir så otroligt glad!!!

Anonym sa...

Oh,vad skönt att det fortgår enligt vad som pekar på ett gott slut och tänk vilket fantastiskt 2009 för er. Har varit inne på bloggen och kollat och tänkt: nu måste de väl snart vara hemma igen precis som jag följde dotterns graviditeter när hon var på koll.Nu kan jag koppla av och sänder allt ljus och värme till er. Kram

Anonym sa...

Gott Nytt År och
kämpa på.
Snart kommer Mini till er....

/Nina

Anonym sa...

Det var glada nyheter..så spännande det ska bli framöver, när allt är klart! Nu är det ju inte långt kvar..själv minns jag man såg fram emot det med både glädje o oro. Ha ett underbart Gott Nytt år du o familjen, Kram Maggan

Anonym sa...

Underbart!
Önskar er alla tre ett gott slut på 2008 och ett GOTT NYTT 2009!

Anonym sa...

Gott nytt år Jonna, Mini och självklart pappa Marcus! önskar er all lycka.Många kramar Linda

Anonym sa...

Härligt att få läsa! =) //Eva

Anonym sa...

härligt att läsa!
försök slappna av lite nu,för din egen sinnesros skull. oavsett när bebisen tittar ut nu så är du (ni)safe!!!!

Anonym sa...

Vad skönt att höra att kontrollen gått bra idag! Hoppas på ett underbart 2009 för er! /Malmöit

Anonym sa...

Jag visste väl att det skulle gå utmärkt idag :-) Har ju bestämt att allt ska gå bra denna gång, så spännande det ska få bli att veta datumet för snittet framöver. Imorgon får ni njuta av att fira in det nya året, vilken härlig nyårspresent med en välmående mini. PUSS S

Anonym sa...

Vad roligt att läsa! Har slarvat bort alla mina bokmärken i datorn och har inte läst några bloggar på ett tag och det var med lite ågren jag gick in här i dag. Men nu är jag lugn igen. Ha en trevlig och lugn och fin nyårsafton! Kram!

Ojsan sa...

Jag hejar på er!

Anonym sa...

Börjar redan nu att gråta .. det är så vackert, så fantastiskt så underbart att ni har kommit så här långt och att det inte är lång tid kvar tills Mini är hos er (för det får inte finnas någonting annat än att allt går bra hela vägen). Och jag kan se framför mig när Mini kommer ut och det lilla miraklet ligger där i mammas famn .. Så vackert!!!! Snyft!

Jag önskar er, Dig Marcus och Mini och katterna såklart, ett helt fantastiskt fint, underbart och glädjefyllt 2009!!

Stor Stor Kram ifrån Mig!!

Anonym sa...

Nu har nog Marcus försagt sig angående könet på sin blogg.... Grattis till oförändrat läge också!!

Anonym sa...

Härligt med positiva besked! Nu är det bara upploppet kvar! Har följt er länge men inte gett mig till känna innan.

Är det så att Marcus avslöjar Minis kön i sin blogg idag? Det verkar nästan så...

Allt gott!

/Christina

Anonym sa...

Underbara nyheter! Fortsätter att hålla tummarna för er!

Anonym sa...

Hurra!!! Kunde trots vistelse på landet inte låta bli att kolla hur det gått via makens dator och mobila bredband.
Kram till er alla från Ditte, f n vid Blekingekusten

Anonym sa...

Hurra hurra!
Nu blir det nedräkning från nyår som gäller då? :-D
kram
trasselelin

Fetbulan sa...

YES!!! Har tänkt på er idag och hållt tummarna, och det hjälpte! Nu önskar jag er en härlig nyårsafton, hoppas du kan njuta riktigt ordentligt och fira in det nya året. Snart är det 2009, och då får ni äntligen träffa er lilla bebis och det är inte långt kvar nuantar jag. GOTT NYTT ÅR. Kram

Anonym sa...

Hittade dig idag och vill bara att du ska veta att jag håller alla tummar för att bebisen ska vänta ännu lite längre!!
Ha en fantastiskt Nyårskväll imorgon.
Nu ska jag läsa vidare hos dig...
Skickar med en liten kram
Jenny

Anonym sa...

Jonna,
vad skönt att höra. Min ritual, dags- och kvällskoll hos dig. Hoppas du sover gott inatt.
Kramisar

Anonym sa...

Åh vilka härliga, härliga nyheter!!! :-)

*kram*

Tina

Anonym sa...

Vad skönt att allt ser bra ut!
Väntar med spänning på vad Mini är för liten krabat!

Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!
Kram!

Anonym sa...

Jag har läst texten på Marcus sida om och om igen, men kan inte för mitt liv förstå vad folk får det ifrån att han på något sätt säger vad Mini har för kön.
Och för mig är det väldigt oviktigt om det är en tös eller pojk .. Att mini är mini det är det viktigaste. :)
Blev bara så fundersam, då jag kände att jag inte hade läst någonting som kan syfta på något visst kön i hans text. Och jag hittade inte ens något när jag letade.

Kram Kram.

Anonym sa...

Åh, vad jag önskar er familj ett väldigt gott nytt år! /N

Anonym sa...

Hej Jonna,
Jag ska också ha barn i februari och min lilla busa ligger också i säte, vikten uppskattades till 5-. Var det så att ni fick minus på Minis huvud möjligtvis? Min BM berättade att när barnet ligger i säte, så är det svårare att mäta huvudet helt korrekt, varför dessa sätesbarn ofta hamnar på - på viktkurvan.
Ville bara berätta!
/Jessica

Anonym sa...

Stor Kram och varma starka tankar till Dig, Marcus och Mini.

Anonym sa...

Anna; Marcus har ändrat i texten. :)