torsdag 2 oktober 2008

dag trettionio -kontroll

Jag gillar kontroll. Vill gärna kontrollera det jag kan, så ofta och så mycket som möjligt. Men ändå känner jag alltid en viss ångest inför varje gång jag ska kontrolleras. Längtar dit och har så gjort sen senaste gången, men den här rädslan... Alltid den här pulserande svettiga rädslan. Tänk om nåt inte ser ut som det ska? Vad händer då? Tänk om det har förändrats? Tänk om oddsen plötsligt blivit sämre, tänk om och tänk om...
Fast samtidigt. Tänk om det ser bra ut? Oförändrat? Mini sprallar omkring därinne och livmoderhalsen är sluten. Tänk om jag får åka hem igen. Lägga mig i soffan och genomlida nästa sammandragning med vetskapen att hittills har de ju inte gjort nån skada.
Vi får se. Att spekulera hjälper inte. Hoppas gör det. Får veta sen om jag kan få pusta ut ett tag till. Och om inte så vet jag ju åtminstone det.

Väskan är som vanligt för säkerhets skull packad med bok, mediciner och tandborste.
Jag gillar kontroll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En tanke om hopp om lycka till =) Så att säga.

Anonym sa...

Hoppas du blir lite lugnare ett litet tag efter en lyckad kontroll!
Håller alla tummar o hoppas även att det blir rätt färdtjänst.

Skriv så fort du kan sen, vi är nog många som oxå blir lugnade av dina kontroller.

Kram
My