fredag 10 oktober 2008

recept efter läsarnas önskemål

Viktoria hälsar att så här gör man de urgoda after eight-muffinsarna:

After eightmuffins, aka Kärlekstårta

Kakan;
200 g mörk choklad
200 g magarin/smör
2 1/2 dl strösocker
3 ägg
3 dl vetemjöl

Glasyr;
25g magarin/smör
1 dl vispgrädde
ca 20 plattor after eight

Kaka/muffins
Sätt ungen på 175 grader. Smörj en form eller använd stora muffinsformar. Bryt chokladen i bitar och smält på svag värme. Rör om då och då.
Vispa ägg och socker så det blir fluffigt. Rör ner mjölet. Tillsätt chokladblandningen och rör till en jämn smet.
Häll smeten i formen eller muffinsformarna.
Grädda i nedersta delen av ungen i ca 30-40 minuter, kakan ska inte vara helt genomgräddad. Låt kakan/muffinsarna svalna och bli kall innan glasyren breds över.

Glasyr
Blanda mattfett, grädde och after eight i en kastrull. Smält på svag värme under omrörning. Låt blandningen kallna och bli tjockflytande. Bred glasyren jämt över kakan och låt stelna i kylskåp. Kakan/muffinsarna kan göras ett par dagar innan och stå och gosa till sig innan förträning :) MUMS!
Och det sista kan jag intyga!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna !!
Hoppas allt är bra med er idag .Mycket lustigt väder, här är det 14 + gr mulet men inte en droppe regn skönt ska ut o gå med voven min, en liten plutt som heter Nostradamus o är snart 12 år kallas Nodde o är mitt livs kärlek förutom mina barn .

Vill ju TACKA för receptet på godiskakan hihi , kan undra om det blir gott med after eight med bailyfyllning o några mint plattor ,nåväl ska prova .

Ha de bäst o kram från Åse i Hässleholm

Anonym sa...

Hunden ditt livs kärlek...mjaha...
barnen...mjaha...
Och VEM "gjorde" du barnen med?
undrar försynt
Mohiakanen. :-)
Med detta vill jag ha sagt att barn inte gör sig själva.

Anonym sa...

Tack Jonna och tacka Viktoria med!
Kram
My

Anonym sa...

Mohiakanen eller anonym !!

Tänk vilken tur du upplyser mej om att barn inte gör sej själv ,jag är ju BARA 57 år o har en dotter på 39 år en son på 26 år såååå vilken tur du sa det . URK
Lite malplacerat eller hur ? Hur mina barn kommit till är väl inte Ditt problem . RESPEKT

Åse

Anonym sa...

Hej Jonna !!

Är ledsen att behöva kommentera en bloggskribent på din blogg , men det dej jag skriver till o acepterar inte andra kommentarer om dom är utan respekt .

Ha en JÄTTEBRA DAG O Önskar er all lycka .

Kramar från Åse

finnjonna sa...

Åse: Såg nu. Fattade inte den tidigare kommentaren, då den som du säger är väldigt malplacerad... Låter allt stå kvar nu. Men ska kolla bättre nästa gång.
Tycker inte att det är ok att skämta på andra kommentarers bekostnad hur som helst!

Anonym sa...

Hej Jonna !!

Nej lilla gumman det är inte ditt fel jag bara menar att jag skriver till dej (TAPPRA STORA lilla KVINNA som börjar bli lite av en symbol för vad GRANDE FAMILJEN BIRRO står för KAMP, STYRKA, ENVISHET o MYCKE KÄRLEK )o förväntar mej inte dumma kommentarer från andra som överhuvudtaget inte vet vem jag är o inte jag har intresse av .

Många kramizar från ÅSE

Anonym sa...

Åse
"Urk"
Vad är det med dig?
Har du respekt för mig då?
Varför tar du så illa upp?
Ska du döma mig efter ett skämt?
Eller fakta, om man så vill.
Är det så känsligt hur barn kommer till?
Varför reagerar du så?
Får man inte kommentera andras blogginlägg?
Det visste jag inte, faktiskt.

Anonym sa...

Ni vet kanske inte att jag är female??

Anonym sa...

Gud vad jag hoppas att du ska se det här snart. Har börjat baka men det framgår er antalet ägg ;)
Får man fråga hur många.

Skönt att se att dagarna går framåt även för dig.

//Sonja