torsdag 18 november 2010

goda koppar kaffe

Efter många turer nådde mig så min Tassimo igår och som vi har längtat efter varann! Just nu ägnar jag tiden åt att testa de goda varma dryckerna och jag lovar er en fullfjädrad recension snart. Så här långt kan jag i alla fall säga att jag precis har varit på ett gatukafé i Venedig och druckit en krämig espresso. Inte helt fel för en grådassig torsdagmorgon i Norrköping. Eller morgon förresten, men jag gick nyss upp så det är som om vore det morgon.
Mimmi sover fantastiskt mycket sköna och långa nätter nu. Ibland vaknar hon och äter en gång, men så händer det att hon inte vill ha mat förrän runt halv åtta, åtta. Helt underbart. Tyvärr är Milo inne i en av de jobbigaste nattperioderna och vaknar hela tiden och skriker. Men jag hoppas på fas och att det snart klingar av.

Nu vaknar visst båda i kör.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli spännande att höra utvärderingen av de varma dryckerna så småningom.
Så skönt att Mimmi sover bra om nätterna! Milos vakna-ofta-fas försvinner säkerligen lika fort som den dök upp och nu är ni ju för det mesta två som kan dela på att trösta honom.
Ha det gott och fortsätt smakprovningen.
//Kram Maggan1

John sa...

Jag minns inte vad som utlöste allt men plötsligt small det. En av mina vänner blev slagen av en vakt med en batong så jag flög in. En kraftig spark i vaktens mage fällde honom. Några sekunder senare satt jag i baksätet på en polisbil igen.. ...fuck nu var jag myndig!

Anonym sa...

Ser fram emot en recension av Tassimo! För jag har tänkt köpa en sådan till min man i present. Hoppas att Milo snart får ro på nätterna. Min ena dotter är väldigt känslig för när någon i familjen saknas hemma på natten, så kanske sover Milo bättre snart, nu är Marcus ska vara hemma mer. (Inte menat som kritik - jag förstår att man måste sköta sitt jobb, så som det ser ut.)

M sa...

Min äldsta lilla trollunge är ju nästan jämnårig med eran Milo och vi genomlevde nyss en "vakna-på-nätterna-fas". Sammanföll med krångliga dagishämtningar och -lämingar. Det var snabbt övergående och hon är nu gladare och nöjdare än någonsin. Hoppas på samma korta påhälsning hos er!

Anonym sa...

Åh tassimo sån har jag funderat på om man borde skaffa. Är de bra? Är det lätt att få tag i såna där "smakbyttor" eller vad man ska kalla dem?
Är du från Finland förresten?
Själv bor jag på Åland. :-)

Anonym sa...

Jonna, jag har precis fått veta att en bekant förlorat sin son i v 36. Han dog i magen. Hon fick föda fram honom två dagar efter beskedet. Känns helt ofattbart.
Känner mig handlingsförlamad. Vad kan man göra för att hjälpa i en så svår stund. Vi bor långt ifrån varandra så jag kan inte hälsa på just nu.
Du har ju (tyvärr) erfarenhet av denna typen av sorg. Vad ska jag göra för att "hjälpa/underlätta"?
/Soffi