tisdag 2 november 2010

korvbutiksdate inställd

Idag skulle jag hängt med till Makkarakauppa, men kom sen på att Marcus ju ska till Umeå och köra föreställning där. Jäklars bajs. Men tur i oturen är att Päivi ändå ska dit och då får jag skicka med en lista på vad som ska handlas åt mig och det är en del. Har inte ätit finsk korv på hur länge som helst och abstinensen börjar göra sig påmind, kan inte sova, är grinig och har på sistone börjat hallucinera på ett rätt otäckt sätt, ser nämligen korvar övarallt.
Nej då.
Så illa är det inte. Men det var alldeles för känge sen och även om jag inte tror saknaden kommer sätta spår på psyke eller annat så är det verkligen dags för lite hederlig lenkki nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror mig veta någon som kommer att ha en riktig korv-festkväll, eller?
//Maggan1

Anonym sa...

Yackkk. Korv. Blääää. Mald ko och gris och tillsatsen blandat med talg alldeles för mycket salt och gud vet va... Men, men. Smaken är bekant som rumpan. Delad.