måndag 8 november 2010

grattis och gnatt

Grattis Malmö måste man ju säga en dag som denna. Eller kanske vi redan lämnat den dagen, men shit the same, grattis iaf, hip hip och allt vad det kan heta. En allsvensk säsong går i ide med Malmö som segrare, bra så. De har ju rätta färgerna... :-) Men nästa år hoppas vi på annan blåvitvariant.

Tandborstning nu och säng snart. Under tiden mina gaddar gnuggas njuter jag en tyst stund. Barnen sover, katterna är hos sig och Tvn är avstängd. Shhhh.
Robin Hood är bra, nästan så jag längtar till nattamningen. Fast bara nästan. Vill hellre sova. Har en fantasi om att sova 10 timmar i sträck någon gång snart. Det skulle vara trevligt. Kanske inte efteråt iofs, för ofta mår jag inget vidare efter sovmornar och annat skönt, men ändå, att sova är ju härligt när man gör det och sova så man liksom efteråt känner att nej nu jäklar orkar jag inte sova mer det är det jag är ute efter. Snart kommer det.
På något sätt.

2 kommentarer:

Owe sa...

Grattis till ett ljusblått lag som verkligen alltid spelar som ett lag och som hjälper varandra, det är just det som ett bra lag bör göra att stötta och hjälpa varandra att stiga fram och ta kampem när det är
blåser motvind som svårast visar skillnaden mellan förlorare och vinnare.

Obs jag gillar även "Åtvid"

Oerhört start jobbat av de ljusblåa som visar på mycket "jävlar anamma"

Per Olsson är en ledare att allra bästa klass.

Grattis även till Marcus & Milos lag Roma som lyckades vinna Romderbyt emot Lazio.

Mitt rödvita lag spela emot
HIF 0 - 0 vilket var OK utan Henke Rydström.

Owe sa...

Förlåt Jonna !

Jag tror att du kanske tänkte på IFK 17 ?

d.v.s. gamla anrika IFK Norrköping

Lycka till på färden in i framtiden med det blåvita laget.

Lycka till både IFK Norrköping och Gefle IF.