lördag 6 november 2010

mamma på flykt

Milo har hoppat runt sådär härligt hoppigt som bara barn kan hela morgonen. Ni vet la la la laa och så hopp på det. Mycket glad är han våran kille över att pappa är hemma.
Jag med.
Och Mimmi med även fast hennes hoppande är något begränsat än men visst har sitterns skakat lite extra idag.
I eftermiddag ska jag sticka iväg på stan. Fly hemmet en sväng. Och det ska blir så skönt. Måste ha en stund för bara mig, småskutta fram med oregelbundna steg, gå med armarna hängandes på sidorna och blicken riktad på ingenting.
Så om ni ser en typ på norrköpings gator, hoppandes glatt så där som bara barn (eller en mamma som äntligen fått en stund för sig själv) kan, med armarna slängandes i en alladeles för hög fart så är det antagligen jag. Eller möjligen någon av stans "knäppisar". Fast jag lovar -jag kommer inte prata för mig själv, framförallt inte på finska, framförallt inte skälla ut alla passerande på samma språk... Men jag kommer tralla tyst och som sagt vara lite för ledig i kroppen för att det ska se helt normalt ut, men så får det vara. Sen blir det fika och även det kommer smaka gott. En kopp java, rykande hett, mmm och kanske en brun kladdig sak på det.

7 kommentarer:

Anna-K sa...

Skönt att "pappa" är hemma hos er.Underbart för dej med lite egentid - det behöver vi alla - men jag tror att du blir väldigt glad när du möts av dina små om en stund igen! Ha en trevlig dag i november!

Anonym sa...

Hej på dig Jonna..
jag undrar lite över denna Wayne Hussey ,vad är det med honom och svarta solglasögon, ska jag vara ärlig så hade jag aldrig hört talas om honom innan.
Hoppas du hade en trevlig eftermiddag

// jess

Anonym sa...

Lycka till med dina lediga timmar, man kommer ihåg hur värdefulla dom var. Man kunde gå och bara titta och göra absolut ingenting. Men snälla du skriv inte för långa inlägg om vad du skall hitta på för då får "Maggan 1" jämt göra att hänga med och svara på allt ni och du gör i och utanför hemmet. Irreternade så det förslår ibland...men din blogg är superbra.

Birgitta å Nyfikne Herrn sa...

Din rymmning hemifrån, oj, oj ,så
nyttigt! Det kan behövas, att få ny luft under vingarna........
Kramar till hela familjen

Anonym sa...

Härligt,härligt precis vad kropp o själ behöver. Man skall ta sina "micropass" för sig själv för att ladda batterierna. Unna dig njutningen av kaffe + kaka och "spring i benen", Åh du´ någon byfåne får ju varje ort o stad ha.....hihi ;) Kram Margreth

Anonym sa...

Ja den där "Maggan1" är lite otäckt duktig på att återberätta allt som sägs och görs.. skrämmande!!
kul att du Jonna delar med dig av ditt liv och tack för en fantastisk blogg!

(konsum)Emma sa...

Du såg glad och nöjd ut på stan. :) Roligt att du hälsade, trodde inte att du skulle känna igen mig faktiskt!