tisdag 9 november 2010

kaffe så gott

Kardemummakaffe och kaka vid datorn. Ah så ljuvligt.
Mimmi sitter i sittern och Milo ritar i sin stol. Det är med andra ord plötsligt väldigt lugnt och därav min lilla stund här.
Jag är verkligen rent vidrigt trött. Satt tidigare och somnande ett par gånger sittandes upprätt när Mimmi sov och Milo satt i knät och pillade på handleder. Fan vet om det är vädret eller det i kombination med allt annat.
Det är verkligen så skönt när Marcus är hemma och vänder men så när han åker igen får jag nästan panik. Ensam hemma igen med två visserligen underbara små, men att sköta precis allt själv dag som natt och samtidigt vara tillgänglig med kropp och själ precis hela tiden tär på den här kroppen just nu. Spelar ingen roll att det finns massor av ensamstående som gör sånt jämt (heder åt dom!), jag blir trött ändå. Tydligen. Liksom ryggen min. Alltid någon att bära på. Helst båda samtidigt. Piuh.
Men sen plötsligt händer det. Båda är tysta och nöjda en stund. En liten. Någon ananstans än på mig. Och jag kan dricka mitt underbart goda kaffe. Och äta havrekaka med chokladränder på.
Sista veckan nu. Nästa blir normal. Helt fantastiskt att åter bli två om vardagen. Jag längtar och jag vet minst en till som gör det.

Ikväll är det poesikonsert med Marcus och Wayne i Göteborg. Gammal hemmaplan således för karln min. Kul!

Nu efterfrågas mina handleder igen. Måste gå :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt när barnen är vakna och nöjda med tillvaron, så att man som förälder kan få unna sig några egna minuter. Du har all rätt att få vara trött efter de här veckorna när Marcus varit på sin turné. Shit the same hur många ensamstående det finns som aldrig har någon mer än sig själv, men i ditt fall handlar det om dig och inte om dom.
Förstår att ni båda tycker det ska bli skönt nästa vecka när allt återgår till det vanliga igen. Men det ju kul att det gått så bra för Marcus med hela den här turnén. Och sen tror jag att det inte bara är du och Marcus som kommer att uppskatta den normala tillvaron igen utan även Milo kommer att gilla att ha pappa hemma mera.
Hoppas föreställningen i Göteborg också blev bra!
Kram Maggan1

Anonym sa...

Åh! Kardemummakaffe lät gott! Vilket kaffe är det?