torsdag 4 november 2010

konsert på konsert

Äter min middag bestående av överkokt lax, god ändå, en macka med basturökt (åh sauna) skinka och ett par skivor stekt halloumi. En salig blandning men ack så gott. Och vad gäller ack-e så ska katterna snart sova och jag likaså.
Farfar lade sig precis och konstaterade innan att oj vad trött han var efter kvällens konsert. Jo, jag förstår honom. Är fullständigt kaputt själv. Mimmi har haft värsta slängen av ont i magen kombinerat med täppt näsa vilket gjorde det nästan omöjligt att äta. Så istället skrek hon. Hungrig som en varg men det gick bara inte att få ner nåt. Fruktansvärt synd om lilla människan och hade jag inte haft pli på mina egna känslor hade jag lagt mig på golvet och skrikit jag med.
Nu sover hon.
Kvider ibland, hostar ibland och jag är på helspänn, men sover gör hon -mätt. Hoppas den där ersättningen hon till sist fick i sig stannar där den är och att hon nu får sova gott finaste tjejen.
Lilla underbara älsklingen vad hemskt det är.
Blir ju i det närmaste bortskämd när kolik och magbesvär väl är över och när det kommer bekant gallskrik igen vet man inte vem som slog till och slagen bara fortsatte.
Pust.
Nu måste jag försöka varva ner innan jag ger sängen en chans.

Tack underbara Gävle å Marcus vägnar för en kanon kväll på teatern! Är så stolt över den fina uppslutningen i forna hemstaden och hoppas vi kan få till det här i stan med om en vecka. Men först är det Linköping imorgon som gäller och och lite andra städer på vägen.

Förresten. Stekt eller grillad halloumi, mein gott vad gott! Helt underbart, fantastiskt, härligt för att citera min mamma efter kvällens show. Hon är finne med och vi finnar öser inte beröm i onödan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckliga du som har en svärfar att ringa när det är för jobbigt med de små när barnens far är ute på jobb. JONNA,om du bara visste hur många ensamstående mammor och pappor det finns som ALDRIG får någon hjälp så skulle du bli jätteförvånad det är ju helt klart när man läser din blogg. Vi är många som inte har råd med diskmaskin,tvättmaskin som du gnäller över,nu gnäller du om vilken hylla du och din man ska plocka ur i diskmaskinen.Din man är bra på en enda sak och det är att marknadsföra sig. Fan Jonna,besviken är jag.Är det här verkligen du ? Tror inte det...

Anonym sa...

Inte kul med magont och täppt näsa, inte före vare sig Mimmi eller dig. Men en salig kvällsmiddag fick du ju ändå till ser jag ;-)
Trevligt att Marcus uppskattades så i Gävle, speciellt eftersom det är "din" stad. Kul, kul!
//Maggan1