onsdag 3 november 2010

svårflirtad


Hon är en iakttagerska vår Mimmi. Tittar och följer intresserat och allvarligt det som händer, både ljud och rörelser, och sen, rätt vad det är spricker ansiktet upp i ett leende. Ett litet flin. Mer och mer för varje dag. Helt enkelt verkar det som att livet bara blir roligre. Vilken underbar utveckling. Samma hoppas jag för oss alla andra med.

Nu ska jag göra mig en god kopp kardemummakryddat kaffe, med en skvätt kanel i. Det blir mycket java just nu och jag gillar det. Tar det lugnt med koffeinet så här sent på eftermiddagen och med kardemumma i så skulle inte ens kaffeproffset min mamma märka skillnad i smak (alltså på att det är k-fritt kaffe det handlar om). Sen blir det apelsinkyckling. Mumma.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad lik mamma :)! Söt!
Isa

Anonym sa...

Åh vilken söt liten prinsessa hon är Mimmi. Finns inget som värmer så gott som ett uppsprickande leende från dessa små bebisar!
Kram Maggan1

Linea sa...

Vad lik dig hon är =)
Jättefin liten tjej.
Hoppas allt går bra

Anonym sa...

va.... Isa stal min kommentar! Mimmi är så lik sin mamma :)

//Maria som bor uppåt i Luleå

Anonym sa...

Hihi, lite av en "alien" på huvudet.

Jeanette sa...

Oh så hon är lik dig! Jättesöt.

kram jeanette

Öländskan sa...

Oh så söt, påminner om mitt barnbarn när hon var bebis som var lite reserverad med leendena.Hon bestämde verkligen när hon drog på smilbanden. Mormor kunde stå och fjanta sig hur mycket som helst.
Kram till familjen

Anonym sa...

Alla barn är ju underbara men ni har fått ovanligt vackra barn.
All lycka till i livet

Ulrica sa...

Herrejösses vilken söt liten flicka, hon ser ut som en liten tant ;-) Sååå charmig!! Och jag håller med de andra, väldigt lik mamma!

Michaela sa...

Men så otroligt söt. Och som alla andra sagt: så lik mamma. :-)

Anonym sa...

Håller med flera av de som skrivit,så lik dig Jonna!!! Lilla jag

Catta sa...

Men shit vilken söt unge!! :)