måndag 29 november 2010

frågor och dåligt samvete till kaffet

Någon tycker det är trist att jag ALDRIG (med stora bokstäver) besvarar frågor jag får i kommentarerna. Vilket faktiskt är fel.
För nu är det ju så att jag bara ett par inlägg ner besvarar två som jag fick angående barnens språk och det här med lumpen i Finland som finsk, så nog besvarar jag frågor allt.
Någongång i alla fall.
Helst svarar jag på det mesta och det är faktiskt min strävan med, men så blir det att jag glömmer bort när jag väl modererat kommentarerna, för jag har rätt mycket i huvudet just nu och hade jag inte arslet fast i ryggen skulle jag helt säkert glömma det på senaste stol. Om och om igen.
Jag vet inte om det är en specifik fråga som vederbörande syftar på, om så ställ den gärna igen så ska jag se om jag kan ge ett bra svar.
Min strävan är alltså att svara på så mycket jag kan och hinner, fast samtidigt måste jag säga att jag inte tycker att jag (eller någon annan bloggare för den delen heller) är skyldig att göra det. Visst kan det vara trist att känna sig nonchalerad, vilket aldrig är min mening! men ni får ju faktiskt veta en hel del om och av mig som det redan är och om jag tycker det räcker så, så gör det.
Fast nu var det ju alltså så att jag faktiskt gärna svarar om någon undrar något, så shoot, undra på. Ställ frågan i kommentarerna till detta inlägg så ska jag samla ihop och svara lite senare.

Kram.

10 kommentarer:

Anonym sa...

"Någon" som inte läser hela din blogg alltså. Strunta i det Jonna. Vi som är trogna läsare vet att du svarar.
Njut idag av vacker snö och en skinande sol! :)
Kram Louise

Anonym sa...

Den där Anonyma som tycker att du aldrig besvarar frågor på din blogg läser nog inte speciellt noga! Du svarar visst på frågor som ställs till dig. Sen finns det ju en och annan dum och elak fråga emellanåt och dom frågorna och inläggen tycker jag inte du har anledning att svara på och inläggen är bara att kasta i papperskorgen. Men det är min åsikt.
Hoppas du haft en bra dag, snövallar till trots!
Kram Maggan1

Anonym sa...

Får jag vara lite tjatig och fråga mer om medborgarskap? Kan man "ärva" italienskt medborgarskap i flera generationer utan att bo där? Storbritannien har nämligen hårda regler för det, men de kanske är mer kinkiga. Vår son har ett brittiskt medborgarskap "by descent" (av härkomst) eftersom hans pappa är britt, men om han inte bosätter sig där så kan hans barn inte bli brittiska medborgare.

Ha det så bra i kylan!

Anonym sa...

Fråga: hur förhåller du dig till uttrycket "Om man aldrig hört talas om kånkelbär så har man garanterat egna"
Finns det någon motsvarighet i finska språket?

Anonym sa...

Om man får komma med ett önskemål så var den där frågestunden du hade för ganska länge sen trevlig... Tror du hade typ en gång i veckan du svarade på lite frågor.

Jag är nyfiken på vad du tycker om vagnen? Tex hur den fungerar i snö :)

Anonym sa...

Hej Jonna. Du behöver ju inte besvara det du skriver på bloggen.. Blogg , min alltså skriver jag mest för mig själv då jag skriver , men är superdålig skriva. Finns ingen regel du behöver svara. Synd om voltarenryggen men det är vackert ute men halt som f-n. Fuktigt halt, snöigt, blåst här, vi ser ut som ufon när vi går ut. Känner inte igen grannen. Skratt. , eller folk förrän de är alldeles inpå. Jasså är det DU!
Kläderna gör mannen/kvinnan kan man inte säga nu.. Sol har vi inte . Marcus känner säkert igen väderbeskrivningen. Milo-go krama o Mimmi de är så söta. Kram så länge. H åll dig på benen.

fant sa...

Hej Jonna
när jag väntade barn 1977 med en finne så fick jag en finskkorv som hette löradagskorv finns den i affären där du handlar???????
Kram lotta

Anonym sa...

Hur länge ska du vara mammaledig och vad ska du göra sedan?

Ann Christin sa...

Nätet är för många en plats att lufta sitt eget missnöje, och du råkar säkert ut för fler än vanligt, eftersom du har en offentlig man. Jag skulle strunta i det, om jag var du.

Jag läser din blogg för att komma ihåg hur det var att ha små barn, och för att se hur det har förändrats (om det har förändrats) de senaste 25 åren.

Jag började att läsa Marcus blogg och kom sedan in på din. Du är rolig, argsint och ofta befriande ärlig. En lilla My, och det är fint beröm.

veronica sa...

hej jonna. jag undrar varför du bloggar?