lördag 1 november 2008

dålig film och optimism

Så skönt att äntligen vara ren igen. Evert var ett riktigt kap.

Såg alltså filmen the happening och nja, den var väl så där. Fanns rätt mycket övrigt att önska. Han är bra på att skapa skum stämning, det ger jag honom, mannen som gjorde sjätte sinnet (och som alltid av vad det verkar kommer vara känd just som han som gjorde sjätte sinnet... och inget annat, typ) och början till även denna var lite lovande. Första minuterna var så där lagom skumma, precis som jag vill ha dom, men sen istället för acceleration startade den långa bromssträckan. Inget mer hände egentligen, karaktärerna var bleka, den ena flummigare än den andra, knepig dialog och sedan ett hastigt slut med försök till twist.
----------------------------------------------------------------------------------
Förutom kläder och smink till mig själv från HM, slog jag till och köpte ett startpaket med massa smått och gott till bebis.
Att handla små, mjuka babyplagg har länge varit en del av mitt optimist projekt och projektetet fortlöper. Är på gång med låda nummer två och tanken är att den ska fyllas tills levande bebis väl kommer till oss.
Måste ju leva på hoppet!
Startpaktet innehöll mössa, tröja (så fint demonstrerade av pappa), pyjamas, byxor, body och haklapp till en kostnad av bara 198 kr!
Det var väl ett fynd om något!

9 kommentarer:

Anonym sa...

söta bebiskläder.. men jag blir lite kluven i ditt sätt att resonera.. du vill absolut inte prata amning med din bm ifall något tragiskt skull hända under graviditten(som ingen hoppas), men att köpa barnkläder är ok? Att ha bankläder som ligger hemma och väntar är väl ännu värre att komma hem till om något skulle gå snett än att ha pratat om amning med din bm?

Madde (maddepladder) sa...

Ni finns i mina tankar ikväll och under hela dagen. Hoppas mitt inlägg känns ok... Så svårt att veta.

KRAM

http://maddepladder.blogspot.com/2008/11/happy-halloween-och-en-alla-helgons.html

Anonym sa...

Förstår att saknaden efter era små känns mera en sån här dag. Många tankar går till alla änglabarn idag.
Jag tycker att det är underbart att ni gläds åt Mini och att ni köpt så fina kläder till henne/honom. Mmmm lovely!

Kram T

finnjonna sa...

Tack Madde! Jättefint inlägg!

anonym: Huvudsaken är väl att mitt resonemang känns bra för mig?
Babykläder har jag köpt från långt innan jag blev gravid, det är som jag skrivit mitt lilla optimist projekt och varför skulle jag sluta nu? det mitt sätt att hoppas, längta och kanske nånstans långt inne också tro att just MIN baby en vacker dag ska ha dom.
Amningsprat fyller inte en sån funktion, utan innehåller snarare massa krav och prestation som inte känns viktigt alls för mig så då väljer jag bort det.

Helena sa...

Det är stort och starkt av dig att våga köpa babykläder! Jag fick bita ihop som f-n för att våga köpa mammakläder när det blev nödvändigt, jag trodde på fullt allvar att vattnet skulle gå i provhytten som något slags straff för att jag gick och förhävde mig på det sättet. Som om en straffande blixt skulle slå ner från himlen typ. När min yngsta dotter väl var född fick maken åka runt och låna ihop kläder för att vi skulle få hem henne från sjukhuset utan att hon skulle frysa ihjäl. Ja nu kan man ju skratta åt det ;-)

Jag har träffat, hållit i och pratat med en liten tjej som nu är 5½ år och som är född i vecka 23+6. Så nu har du och mini nått min första "graviditetsmilstolpe"!

Anonym sa...

Otroligt söta kläder till lilla Mini! :) Jag tycker det är helt fantastiskt att du har det här lilla projektet. Allt som ger glädje och hopp är jätteviktigt att lägga lite extra kraft på.
Kläderna du köpte till dig själv var också jättefina. Jag tyckte oerhört mycket om den vita blusen. Tokvacker till din fina mage.

Kram.
/Anna

Anonym sa...

Jonna (o Marcus) härligt att se att ni vågar hoppas lite, o njuta av denna tid på de sätt ni kan!

Jag skulle nog också ha lättare med de rent "matriella", som lite kläder än att prata amning.

Kram
/My

Anonym sa...

men anmningen hade hon ju redan hört + att det brukar lösa sig, men om nu beben kommer, för tidigt eller planerat, måste den ju ha kläder! kom igen!! men jonna, en sak funderar jag på, vad sker om det sätter igång för tidigt, med tanke på den in opererade grejjen (kommer ej ihåg vad det heter)

Anonym sa...

Ett litet filmtips från mig, om du vill se en riktigt bra RomCom: "Ten inch hero". Såg den ikväll och den var så j**la kanonbra!:D

Ha det jättebäst Jonna!! Du är en riktig hjälte ska du veta och jag läser din blogg varje dag, förstås! Gissningsvis är det väl inte så många killar som gör det, men jag gör det och den är ju bäst. Det har jag ju också skrivit på min blogg förut, hihi!!:)

Kram